Sexismoa da sexuagatiko edo generoagatiko diskriminazioen oinarria. Sexismoarekin lotutako zailtasun handienetakoa da, hain zuzen ere, berau identifikatzea, hau da, gure bizipenen, gure kulturaren, harremanak ezarri eta komunitatean bizitzeko moduaren inguruko pentsamendu kritikoa izatea, sexismoa detektatu eta, hortaz, gure gertuko ingurunean, baina baita gizartean ere, errotik kentzeko.
Sexismoaren aurrean pentsamendu kritikoa garatzeko, beharrezkoa da gaitasun batzuk lantzea, jakitea, egiten jakitea eta jorratzea barne hartzen dituztenak. Hori dela eta, jarraian azaltzen diren jarduerek atal horiek barne hartzen dituzte, ikasgelako jardueretan lagundu, eta genero-ikuspegia gure ikasleentzat bizi dugun errealitatea aztertzeko alderdi bat gehiago izatea lortzeko.
Hori dela eta, jarraian proposatzen diren jarduerek honako oinarri hauek dituzte: genero-ikuspegiarekin aztertzen ikastea, gerta daitezkeen diskriminazioak azaleratzea, eta hezkuntza sexistari alternatibak proposatzea, izan familietan edo hezkuntza-sisteman.
Atal guztietatik, garrantzitsua da dinamika edo jarduera bat egitea, gutxienez (ahalik eta gehiago egin, hobe).
Ezarritako helburuak lortzeko hainbat dinamika proposatzen dira, baita autoebaluaziorako tresna bat eskaini ere, ikasle bakoitzari zuzendua, hirugarren ataleko azken jardueraren ondoren egiteko.
Irakasleentzako helburuak
- Egunerokotasuna genero-ikuspegiarekin analizatzen ikastea.
- Sexuagatiko edo generoagatiko diskriminazioak detektatzea.
- Berdintasunaren alde eta sexismoaren aurka jarrera proaktiboa agertzea.
- Genero-estereotipoak zer diren ezagutzea.
- Ikastetxean berdintasunaren alde aurre egiten parte hartzea.
- Genero-estereotipoen arabera jokatzen ez duten pertsonak errespetatzea.
Ebaluazio-irizpideak
- Analisia
- Pentsamendu kritikoa
- Partaidetza aktiboa
- Konpromisoa
- Berdintasuna
- Errespetua
Lorpen-adierazleak
- Genero-estereotipoak zer diren ezagutzea.
- Estrategiak erabiltzea, nire ingurunean gertatzen dena genero-ikuspegiarekin analizatzeko.
- Genero-estereotipoen ondoriozko diskriminazioak identifikatzea.
- Genero-estereotipoen arabera jokatzen ez dutenak errespetatzea.
- Ikastetxean berdintasunari buruz antolatzen diren jardueretan aktiboki parte hartzea.
- Berdintasunaren alde eta sexismoaren kontra egitea.
- Sexismo-ekintzek sortzen dizkion sentimenduak identifikatu eta izendatzea.
JARDUERAK
- Sintonia-unea
- Tximeletarekin arnasten
- Sexismoa gure ingurunean
- Estereotipoak
- Publizitatea
- Emakumea gizonen kontua da
- Sexismoarekin bueltaka
- Gure iragarkiak
- Jorgeren istorioa
- Estereotipoak historian zehar
- Alternatibak aurkitzen sexismoari
- Gure dekalogoa
- Esaldi eta emojiak
- Gure abestiak
- Autoebaluazioa
- Pentsamendu kritikoa sexismoaren aurrean