Saioetako grabazioak
1. SAIOA (2022-11-07)
2. SAIOA (2022-11-08)
3. SAIOA (2022-11-09)
4. SAIOA (2022-11-14)
5. SAIOA (2022-11-15)
Informazioa
Helburuak
- Haurren aurkako indarkeria esparru zabal eta diziplinarteko batean kokatzea.
- Prestakuntza eta informazioa eskaintzea, profesionalek barnera ditzaten LOPIVIk haurren eta nerabeen aurkako indarkeria-kasuetarako babesaren eta jarduketaren arloan egindako aldaketak.
- Hezkuntza-langileei haurren aurkako tratu onaren eta indarkeriaren kontzeptuaren nozio nagusiak eskaintzea, horiek prebenitzeko eta goiz ezagutzeko, hizkuntza komuna partekatzeko hezkidetzan oinarritutako tresnak eskainiz.
- Hezitzaileei beharrezko ezagutzak ematea haurraren eta nerabearen goi-ongizatea eta tratu ona ziurtatzeko.
- Profesionalei oinarrizko ezagutzak ematea hezkuntza-ingurunean gertatzen diren indarkeria-kasuak prebenitzeko, antzemateko eta esku hartzeko, inplikatutako eragileen arteko koordinazioa sustatuz.
Edukiak
1. saioa: HAURREN ESKUBIDEAK ETA HIBBLO HEZKUNTZAREN ESPARRUAN (azaroaren 7an)
Hizlaria: Helena Maria García Mariño (Save the Children)
- Haurren eta nerabeen oinarrizko eskubideak
- Haurraren eta nerabearen interes gorena: funtsezko nozioak
- Babes integrala, tratu ona eta bizikidetza positiborako neurriak: adibide praktikoak
- Indarkeria-mota guztien aurrean babes osoa emateko legea
- Aldaketak lege-esparruan: berrikuntza nagusiak hezkuntzaren esparruan.
- Ongizateko koordinatzailearen figurak.
- ikasleen ongizaterako eta babeserako koordinatzaileak
2. saioa: HAURREK ETA NERABEEK JASATEN DUTEN INDARKERIA ULERTZEA (azaroaren 8an)
Hizlaria: Ignacia Arruabarrena Madariaga (UPV/EHU)
- Zein da egoera? Datu batzuk
- Indarkeria motak: indarkeria fisikoa, indarkeria emozionala, zabarkeria fisikoa edo emozionala, sexu-abusua
- Haurrenganako indarkeria: funtsezko nozioak
- Arrisku-faktoreak: pertsonalak, ingurumenekoak..
3. saioa: AURREA HARTZEN JAKITEA (azaroaren 9an)
Hizlaria: Tamara Lertxundi Castillo (Save the Children)
- Prebentzioaren garrantzia
- Haurren eta nerabeen aurkako indarkeriari aurrea hartzeko jarraibideak ikastetxeetan
- Haurrak eta nerabeak babesteko inguruneak
4. saioa: DETEKTATZEN JAKITEA (azaroaren 14an)
Hizlaria: J. Fernando Álvarez Ramos (Eusko Jaurlaritza)
- Indarkeria fisikoaren, sexualaren, emozionalaren eta beste indarkeria-mota batzuen adierazleak
- Zabarkeria fisikoaren eta emozionalaren adierazleak
5. saioa: BALIZKO KASU BATEN AURREAN JARDUTEN JAKITEA (azaroaren 15ean)
Hizlaria: Miguel Ángel Hurtado Pedroso (Gobierno Vasco)
- Esku-hartze goiztiarraren garrantzia
- Bigarren mailako biktimizazioa: indarkeriaren susmoaren aurrean jarduteko jarraibideak eta definizioa, prebenitzeko
Hizlaria: Marivi Fernánez (Irungo Berritzeguneko zuzendaria)
- Ikastetxeetan indarkeria-kasuetan jarduteko protokoloak (Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila)
Hizlariak
Helena Maria García Mariño – Save the Children
Zuzenbidean eta Zientzia Politikoetan lizentziaduna Madrilgo Unibertsitate Autonomoan eta Literatura Konparatuan Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean. Genero-indarkeriaren abokatu eta lege-aholkulari gisa lan egin du. 2015 eta 2019 artean The University of Iowa eta The University of Houston unibertsitateetako irakaslea izan da. Gaur egun, Save the Childreneko Intzidentzia Sozialeko departamentuan lan egiten du, eta bertan prestakuntzak garatzen ditu.
Ignacia Arruabarrena Madariaga – UPV/EHU
Psikologian doktorea. Euskal Herriko Unibertsitateko Psikologia Fakultateko irakasle agregatua. UPV/EHUn sartu aurretik, hamar urtez haurren aurkako tratu txarren arazo larriak dituzten familientzako tratamendu-programa bat zuzendu zuen. Bere interes akademiko eta profesionala haurren aurkako biktimizazioan eta indarkerian eta haurren babesean oinarritzen da, eta unibertsitateko eta lanbide-heziketako jarduerak, ikerketa aplikatua, erakunde publikoei aholkularitza, zerbitzuen eta programen ezarpen pilotua eta ebaluazioa, eta Haurrak Babesteko Zerbitzuetarako jarduteko tresnak eta eskuliburuak egiten ditu. Azken urteotan, haurren babesaren ebidentzian oinarritutako programen ezarpen pilotuan eta ebaluazioan lan egin du, eta adingabeen sexu-esplotazioarekin eta indarkeriarekin lotutako lanak egin ditu. Gaiari buruzko bi liburu, argitalpen espezializatuak eta dokumentu teknikoak idatzi ditu.
Tamara Lertxundi Castillo – Save the Children
Psikologiako Gradua Deustuko Unibertsitatean eta Gizarte Esku-hartzearen eta Familia Bitartekaritzaren Psikologiako Masterra Deustuko Unibertsitatean. Gaur egun, Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) Tratu Onean eta Haurrak eta Nerabeak Eskola eta Gizarte eta Hezkuntza Esparruan Babesteko Aditu Graduondoko ikasketak egiten ari da. Horrez gain, Vicky Bernadet Fundazioak haurren sexu-abusua prebenitzeko, jarduteko eta detektatzeko esperientzia du, jokabide suiziden prebentzioan aditu izateko ikastaroa eta eskola-jazarpenari eta bullying-ari buruzko ikastaroa Psikologia Sanitarioko Espainiako Elkarteak. Haurren babesaren arloko ibilbidea Save the Children Españako arreta-eremutik hasi zuen, indarkeria-kasuak detektatzeko eta haurrei eta nerabeei lehen arreta emateko zerbitzu batean. Gaur egun, Save the Children Haurren Indarkeria Prebenitzeko Arlotik, bere denbora eskaintzen du ingurune seguruak garatzen eta ezartzen, udal-diagnostikoak egiten, haurren aurkako indarkeria-egoerak prebenitzeko, detektatzeko eta horiei erantzuteko profesionalak gaitzen eta egungo udal-politiken eta -praktiken eta haurrak babesteko beste erakunde batzuen funtzionamendua berrikusten.
J. Fernando Álvarez Ramos – Eusko Jaurlaritza
Osasun-psikologo orokor gaitua. Psikologia Juridikoan eta Auzitegiko Psikologian aditua, Espainiako Psikologia Elkargoen Kontseilu Nagusiak egiaztatua. Bizkaiko Psikologoen Elkargo Ofizialeko Zuzendaritza Batzordeko kidea. Justizia Administrazioko Auzitegiko Psikologiako Elkarte Profesionaleko presidentea. 2010etik 2014ra Auzitegi Medikuntzako Euskal Erakundean destinoa duen Justizia Administrazioko auzitegiko psikologoa. 2014tik gaur egun arte: Euskal Autonomia Erkidegoko Talde Psikosozial Judizialeko koordinatzailea (Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila. Eusko Jaurlaritza), Taldea eta Auzitegiko Psikologoa koordinatzeko eginkizunak dituena, besteak beste, arlo penalean (lekukotza kalteberak eta horiekin lotutako peritu-txostenak lortzea eta baloratzea). Gaiari buruzko hainbat ikastaro eman eta zuzendu ditu, eta prozedura judizialetako biktima edo lekukoen ebaluazio psikologiko forentsearekin lotutako hainbat argitalpenetan parte hartu du.
Miguel Ángel Hurtado Pedroso – Eusko Jaurlaritza
Aholkulari juridikoa. Familien eta Haurren Zuzendaritza. Berdintasun, Justizia eta Gizarte Politiketako Saila. Eusko Jaurlaritza. Haurren eta nerabeen arloko legeriaren aplikazioa aztertzeaz, lantzeaz, garatzeaz eta koordinatzeaz arduratzen da, eta, azken urteotan, Euskadiko Haur eta Nerabeen Lege berria egiteko egindako lana nabarmentzen du. Era berean, erakunde arteko hainbat lantalde teknikok parte hartu eta koordinatu du, haurren eta nerabeen eremuan politika publikoak bultzatzeko, hala nola: babesgabetasun-egoeren balorazioa eta kalifikazioa, familia-harrera eta familia-harrera espezializatua, adingabe atzerritarren aldi baterako lekualdatzeak, inoren kargura ez dauden haur eta nerabe migratzaileei laguntzeko eredua, eta, berriki, sexu-indarkeriaren biktima diren adingabeei arreta integrala eta espezializatua emateko eredua.
Erabilitako materiala
1. SAIOAN ERABILITAKO AURKEZPENA:
2. SAIOAN ERABILITAKO AURKEZPENA:
3. SAIOAN ERABILITAKO AURKEZPENA:
- 3 AURKEZPENA
- PREVENCIÓN DE LA VIOLENCIA EN LA ESCUELA
- INSPIRE
- ENTORNOS ESCOLARES SEGUROS Y SALUDABLES
- EDUCACIÓN AFECTIVO SEXUAL
4. SAIOAN ERABILITAKO AURKEZPENA:
-
Marta y Pablo quieren ir al juzgado (observatoriodelainfancia.es)
-
The hunt, subtitulada - YouTube (pelikula osoa)
5. SAIOAN ERABILITAKO AURKEZPENAK:
- 5-1 AURKEZPENA (Mariví)
- 5-2 AURKEZPENA (Miguel Ángel)
Prestakuntza bukaerako lana
EAEko hezkuntza-sistemarako II. Hezkidetza Plana, berdintasunaren eta tratu onaren bidean (2019-2023), hezkidetzaren hainbat zutabetan oinarritzen da. Zutabe horiek izango dira EAEko ikastetxe guztietan ikasgelen benetako praktikaren oinarri. Saioak zortzigarren zutabearekin lotuta egongo dira: emakumeen aurkako indarkeriaren aurrean prebenitzea eta jardutea. Hezkidetzagune plataforman hainbat proposamen daude hezkuntza-maila bakoitzerako, eta programatzeko tresna batzuk ere agertzen dira
Zuen lanari begira plangintza bat egitea da azken helburua. Plangintza hori egiteko, beharrezkoa da 8. zutabeko materiala eta Hezkuntza Sailak ikastetxeetarako indarkeria matxistaren biktima diren haur, nerabe eta emakumeei arreta emateko prestatu dituen jarraibideak aztertzea. Honekin batera plangintza-txantiloi bat bidaltzen dizuegu, lagungarri izango zaizuelakoan.
Hona hemen horren inguruko ARGIBIDE batzuk:
- Nortzuk aurkeztu beharko duzue lana? Ziurtagiria jaso nahi duzuenok.
- “PLANIFIKAZIOA-IKASTETXEA” txantiloia beteta aurkeztu beharko duzue.
- Bidaltzeko azken eguna abenduaren 15a.
- Zein izenarekin aurkeztu beharko duzue lana? Gorde izen honekin “ABIZENA1_ABIZENA2_IZENA_planifikazioa-ikastetxea”
- Lana PDF formatoan izan behar da.
- NORA bidali behar da: gure lankidea den Yolandak kudeatuko du lanen jasoketa Horregatik, zuen lana bere emailera bidali honako email asuntoarekin: "Ikastexeetan zer egin indarkeriaren aurrean IZENA" (adibidez: Ikastexeetan zer egin indarkeriaren aurrean Aitor). Bere helbide elektronikoa: y-arto@berritzeguneak.eus
Eraginguneak*: Dakizuenez, 18 berritzegune zirenak, 10 eragin-guneetan batu dira:
A01+A02(Gasteiz) / B01+B02(Abando+Txurdinaga) / B03+B04+B05(Sestao+Barakaldo+Ortuella) / B06(Zaratamo) / B07+B08(Getxo+Leioa) / B09+B10(Durango+Gernika) / G01(Donostia) / G02(Irun) / G03+G04(Eibar+Ordizia) / G05+G06(Zarautz+Lasarte)