1. SESIÓN (27  de febrero): 17:00-19:00

  2. SESIÓN (6 de marzo): 17:00-19:00

  3. SESIÓN (7 de marzo): 17:00-19:00

  4. SESIÓN (13 de marzo): 17:00-19:00

  5. SESIÓN (14 de marzo): 17:00-19:00

 

Grabación de las sesiones

 

SESIÓN 1 (27-02-2023)

 

SESIÓN 2 (06-03-2023)

 

SESIÓN 3 (07-03-2023)

 

SESIÓN 4 (13-03-2023)

 

SESIÓN 5 (14-03-2023)

Información

Nori zuzendua:

  • Etapa guztietako irakasleak
  • Hezkidetza arduradunak
  • 2022-2023 eta 2023-2024 ikasturteetan hezkidetzari eta emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzio eta detekzio goiztiarrari heltzeko jarduketa-proiektuak egiteko deialdian onartuak izan diren ikastetxeetako irakasle bat, gutxienez, parte hartuko du.

 

Helburuak

  • Ziberhezkidetzaren oinarriak ezagutzea.
  • Oinarrizko hezkuntzan erabilgarriak diren estrategia eta baliabide ziberhezkidetzaileak ezagutzea.
  • Ziberhezkidetzaren inguruko hezitzaileak sareratzea.

 

Edukiak

 

1. saioa: Ziberhezki…. zer?

Ziberhezkidetzarekiko hurbilketa markoa definitzen.

  • Postdigitalean pedagogia kritiko hezkidetzaileen bila.
  • Hezkidetza Planari ziber ikuspegitik begira.

Hezkidetzan ikasgelatik zibersareetara eta sareetatik ikasgelara.

  • XXI. mendeko konpetentzia digitala begirada glokaletik: parekidea, euskaraz, librea eta konprometitua.
  • Ziberpresentzia eta errepresentazioak hezkidetzaren ikuspegitik.

Ziberhezkidetza: hezkuntzatik ziberfeminismoei begira.

  • Interneten printzipio feministak.
  • Erreferente eta ekintzaileak.

 

2. saioa: Ziberhezkidetza [ziber]bizikidetzari begira

Ziberhezkidetza ekarpenak egiten ziberbizikidetza positiboari.

  • Digitalean ere ongizatea helburu: norberarena, gainerakoena eta globala.
  • Netiketa hezkidetzaileak: eremu digitalean tratu onak sustatzeko gakoak.

Komunikazio digital inklusiboa: ongizaterako sinergiak biltzen.

  • Komunikazio positiborako gakoak.
  • Komunikazio onuragarriaren alderdi tekno-, sozio-emozionalak begibistan.

Ziberhezkidetza: hezkuntzatik ziberfeminismoei begira.

  • NIre gailuak nireak dira.
  • Erreferente eta ekintzaileak.

 

3. saioa: Ziberhezkidetza [ziber]gatazkei begira

Zibergatazken kudeaketarako gakoak.

  • Prebentzioan eta probentzioan digitalaren ezaugarriak.
  • [Des]boteretu [des]ikasteko

Ziberindarkeria matxistei ez!

  • Ziberindarkeria zuzenak, egiturazkoak eta kulturalak.
  • Identifikatu, dokumentatu eta aurre egiteko estrategiak .

Ziberhezkidetza: hezkuntzatik ziberfeminismoei begira.

  • Ziberautodefentsa feministaren nondik norakoak .
  • Erreferente eta ekintzaileak.

 

4. saioa: Partaidetza eta [ziber]protagonismo parekidea

Ziberpartaidetza digital parekiderako gakoak.

  • Parte hartze digitalean trebatu, herritar gisa digitalki parte hartze aktiboan konpetente izateko.
  • Parte hartze digitala ikuspegi feministatik sustatzen.

Ziberestrategiak askotariko protagonisten partaidetza digitala sustatzeko.

  • Erdigune digitala bazterretara zabaldu.
  • Prozesuetan etengabeko egokitzapenak eta adostasunak: askotarikoen interesak, komunikazio-estiloak, desirak, ekarpenak eta abar.

Ziberhezkidetza: hezkuntzatik ziberfeminismoei begira.

  • Pertsonala politikoa da digitalean ere bai.
  • Erreferente eta ekintzaileak.

 

5. saioa Zibereragitera inguru hurbilean hezkidetzaren ikuspegitik!

Ziberhezkidetza dekalogoa zure inguru hurbiletik plast egiten hasteko.

Curriculumean eta ebaluazioan.

Ziberhezkidetza: hezkuntzatik ziberfeminismoei begira.

  • Ezagutzaren zibermataza hezkidetzaileak.
  • Erreferente eta ekintzaileak.

 

Metodologia

Lineakoa eta sinkronoa izanda, konbinatuko dira azalpen teorikoak, ariketa praktikoak eta talde zein barne hausnarketak. Saio bakoitzaren amaieran, partaide bakoitzak, bere uneko errealitateari begira, bukaeran aurkeztu ahal izango duen plangintzan erabilgarria izango duen ataza baten proposamena jasoko du. Saioen arteko ildoak josteko, denon arteko kronikak/balorazioak/iritzi bilketak egingo dira.

Multimedia eta bideo saio sinkrono bidezko i[ra]kaskuntza eranginkorrerako printzipioak erabiliko dira, baita jarduera praktikoetarako ikasleekin erabilgarriak direnak lehenetsi.

Saio bakoitzaren amaieran, landutako baliabideak eta ekarpenak eskuragarri jarriko dira. Horrela, ikastaroa bukatzean, partaide guztiek eskura izango dituzte eXeLearning formatuan, CC-BY-NC-SA lizentziarekin: labur.eus/ZiberHezkidetzaraPlast

Ponentes

 

Make Irigoyen Perurena


Bigarren Hezkuntzako irakaslea - Hizkuntza Klasikoak


IBILBIDE PROFESIONALA

Hezkidetza-Digitala aldediei dagokionez
⇝EAEko Hezkuntza Saileko BHko irakasle gisa
[2022- ] Mentore digitala - Unamuno BHI
[2021-2022] Berritzegune Nagusian aholkulari teknopedagogikoa
[2014-2020] Dinamizatzaile digitala - Unamuno BHI
[1991- ] Bigarren Hezkuntzako irakaslea
⇝Esku hartzeak lineako goi-mailako hezkuntzan
[2020-2022] UPV/EHUren eskutik PREST GARAn Hezkidetzaren Alde Busti ikastaroa (30 ordu) online ikastaroa diseinatu, kudeatu eta tutorizatu.
[2017-20219] UEU-UPV/EHUko IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan, eta Hizkuntzen Irakaskuntzan Graduondokoan irakasle eta material sortzaile. (0,5 ECTS)
[2015- ] UPV/EHUko Emakume eta gizonen berdintasunaren gaineko masterrean Hezkuntza aipameneko irakaslea (1 ECTS)
[2014- ] UPV/EHUko Hezkidetzan Esku Hartzen (10 ECTS) online ikastaro osagarria diseinatu, kudeatu eta erraztatu


ARGITALPENAK
Irigoyen, M. J. (2022). Ikasleen konpetentzia digitalak sustatzen, begirada [ziber]hezkidetzaileetatik [Graduondoko amaierako lana]. UPV/EHU-UEU.
https://graasp.eu/resources/61ffb024b18f257bf14fd8a3/index.html
Irigoyen, M. J. eta Mujika, Xabier (2019). Konpetentzia digitalen marko orokorra.
IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan. UPV/EHU eta UEU, (71-82 or.) ISBN 978-84-8438-693-3 https://web-argitalpena.adm.ehu.es/pdf/UEPDF190891.pdf
Irigoyen, M. J. (2017). Konpetente digitalak izateko bidean [Graduondoko amaierako lana]. UPV/EHU. https://addi.ehu.es/handle/10810/23359

⇝Amarauna
Guztira 22 argitalpen. Horietatik 21 norberak sortutakoak eta euskaraz.
https://wakelet.com/wake/PUYfJF5S6VU5NDGh2Lq5r
⇝Blogak (EU)
[2021 - ] Hezitzaile bat sarean (Blogak.eus) https://blogak.eus/hezitzaile-bat-sarean
[2017-2021] IKT eta Konpetentzia Digitala hezkuntzan (Blogger)
https://hezitzailebatsarean.blogspot.com/
⇝Blogak (ES)
Online portfolio Make (Blogger) http://mjirpe.blogspot.com/ (2017-2018)
B portfolio online (Blogger) http://makeiriperu.blogspot.com/ (2014-2018)
⇝Mediateka
Bideo podcasta (PeerTube.eus, 2022) Solasak
https://peertube.eus/c/solasak_bideopodcasta/videos
Bideo podcasta (PeerTube.eus, 2022) Hezitzaile bat sarean (H1S)
https://peertube.eus/c/hezitzaile_bat_sarean/videos
Podcast (Baleafunk, 2022): Hezitzaile bat sarean (H1S)
https://baleafunk.eus/channels/hezitzailebatsarean/episodes
ESKOLA DIGITALA jardunaldiak “Urrutiko ikaskuntza ibilbidea pandemia garaian”
(HEIZE, 2020) https://youtu.be/Ler3QkFE4t8
Podcastgintza: Radioshow Palestinaren inguruan (2020)
https://www.pscp.tv/unrwaeuskadi/1RDxlPjXyXRxL
Wikiemakumeok: emakumeen ekarpenak eta genero-ikuspegia Wikipedian txertatzen
(2019). https://www.eitb.eus/eu/irratia/euskadi-irratia/programak/sarean/audioak/osoa/6279598/make-irigoien-eta-nere-uriarte-20190323/
MoodleMoot Euskadi Mahai-ingurua: On-line irakaslearen ezaugarriak eta garatu beharreko gaitasunak.

(2017) https://youtu.be/VmB98hyb6gw
Gasteizko Emakumeen berdintasunerako eta Jabekuntzarako Eskola

Hitzaldia:"Nesken eta nerabeen indarkeriari aurre egitea. Bullyinga edo eskola jazarpena aztertzen"

(2016) https://youtu.be/ozl5P0-k6Us


PRESTAKUNTZA
[2021-2022] "Humanitate Digitalak: aukera berriak ikertzen" graduondokoa (UPV/EHU-UEU)
[2020-2021] Mooddle Educator Certification
[2016-2017] Graduondokoa "IK Tak eta konpetentzia digitalak Hezkuntzan etengabeko formakuntzan, eta hizkuntzen irakaskuntzan"- (UPV/EHU-UEU)
[2013-2014] Community Manager (Fundación UNED)
[2008-2009] Masterra "Ikasketa feministak eta generokoak". (UPV/EHU)
[1990] Filologia Klasikoa Lizentziatura (UPV/EHU)

 

________________________________________________________________________________

 

Itziar Irigoien Perurena

Lehen Hezkuntzako maistra- Tutorea eta Musika espezialista
Bigarren Hezkuntzako irakaslea- Euskara eta Musika


IBILBIDE PROFESIONALA
[2022-gaur egun] Nafarroako Gobernuan Hezkuntza Departamentuko Teknologien eta IKT Azpiegituren Zerbitzuan aholkulari eta prestatzailea,
ikasNOVA gela atalean.
[2020 - 2022] Nafarroako Gobernuan Hezkuntza Departamentuko Inklusio, Bizikidetza eta Berdintasun Atalean, SKOLAE programan, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuan, aholkularia eta prestatzailea.
[2019-2023] UPV/EHUko Hezkidetzan Esku Hartzen (10 ECTS) online ikastaro osagarrian irakasle.
[2019/2023] SKOLAE I eta SKOLAE II ikastaroen online tutorea
[2019/2021] SKOLAE Tutoretza Berrien online tutorea
[2019/2021] Nafarroako Irakasleen Laguntza Zentroan irakaslea ”Baliabide digitalak sortzen.
[1998- 2020ko ekaina] Maistra Lehen Hezkuntzan, tutore eta Musika espezialitateetan Nafarroako komunitateko hainbat ikastetxetan: CPEIP Elizondo HLHIP, CPEIP Irurtzun Atakondoa HLHIP, Lakuntzako Herri Eskola Publikoa (Lakuntza), CPEIPSan Miguel HLHIP( Doneztebe)
[1993-1998] Bigarren Hezkuntzako Musika eta Euskara irakaslea Nafarroako hainbat ikastetxetan: CPEIP Barañain Alaiz HLHIP, IES Padre Moret-Irubide, IES / BHI Elizondo


ARGITALPENAK
Hezkidetzan esku Hartzen bloga https://hezkeh0506.blogspot.com/ (2019)
Itziar Irigoien Perurena, Sara García, Maider Irazoqui, Leire Mariezkurrena (2018).
Berrikuntza proiektuak 2016-2017. Robotak gure munduan.
Irigoien, I. Irigoien, J. (2017). 6-8 urteko umeen GAITASUN DIGITALA garatzen.
HEZikt. Berezko Tituluko proiektua. UPV/EHU eta UEU.
http://hdl.handle.net/10810/23750 - Webgunea
Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma Oinarrizko Txostena (2005)


PRESTAKUNTZA
[2021-2022] LOMLOE ezagutzeko sarrera, aldaketarako aukera.
De la investigación al aula.(2022)
[2020-2021] Derrigorrezko prestakuntza: laborategiak eta Covid-19
Sare sozial digitalak genero berdintasunetik aztertzen (UEU)
STEAM eta generoa gelan txertatzeko klabeak (UEU)
[2019/2020] SKOLAE I hezkidetzarako ibilbideetako online tutorea. Programa ikasgeletan orokortzeko 2., 3. eta 4. moduluak.
Tutora online de Nuevas tutorías Skolae.
Nuevas tutorías SKOLAE 2019/2020
Curso Moodle para la tutoría de SKOLAE
Unitate didaktiko aktibo, kritiko, interdiziplinarrak eta digitalak (erronkak, proiektuak eta arazo-egoerak) ( UEU)
[2018-/2019] UPV/EHUko Hezkidetzan Esku Hartzen (10 ECTS) online ikastaro osagarria
[2018/2019] SKOLAE I “Itinerarios para la coeducación” y “Formación Grupo Impulsor SKOLAE, Identidad Coeducadora de centro”
[2016-2017] IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan, eta Hizkuntzen Irakaskuntzan Graduondokoa- bikaintasunaren aipamena(UPV/EHU-UEU)
[1994-1997] Irakaslea, Musika Hezkuntzako espezialitatea.(UPV/EHU-UEU)
[1987-1992] Euskal Filologian lizentziatua


HITZALDIAK
[2019] SKOLAE: Doneztebeko esperientzia, Lesaka, Nafarroako Gobernua, Hezkuntza departamentua
[2018] Euskal kantagintzaren ondarea Interneten, Xenpelar dokumentazio jardunaldiak
[2015] Kanta kontuetan, Bertsolaritza eta ahozkotasuna Hezkuntza Arautuan.
Mintzola Fundazioa. UPV/ EHU.Miramar Jauregia. Donostia

Material utilizado

Todo el material está en la plataforma exeLearning.

Trabajo de fin de formación

15 orduko prestakuntza izango da. 2 orduko 5 saioetan era birtualean gauzatuko da, TEAMS bitartez. Gainontzeko  5 orduak bukaerako lan bat ekoizteko erabiliko dira. Lan horren xedea izango da norberak eremu digitalean eta hezkidetzaren ikuspegitik bere ikastetxeko premiak eta lehentasunak identifikatzen hastea. Bestalde, ekoitziriko lana hezkidetzaren ikuspegitik ikastetxe guztietan diseinatzen ari den Proiektu Digitalari ekarpenak egiteko bide aproposa ere izan daiteke.

Hona hemen horren inguruko ARGIBIDE batzuk lan hori egiteko:

  • Nortzuk aurkeztu beharko duzue lana? Ziurtagiria jaso nahi duzuenok.
  • “Planifikazioa_ZIBERHEZKIDETZA” txantiloia beteta aurkeztu beharko duzue.
  • Bidaltzeko  azken eguna  apirilak 4.
  • Zein izenarekin aurkeztu beharko duzue lana? Gorde izen honekin “ABIZENA1_ABIZENA2_IZENA_planifikazioa_ziberhezkidetza”
  • Lana PDF formatoan izan behar da.
  • NORA bidali behar da: gure lankidea den Yolandak kudeatuko du lanen jasoketa Horregatik, zuen lana bere emailera bidali honako email asuntoarekin: "Ziberhezkidetzara plast IZENA”. Bere helbide elektronikoa: y-arto@berritzeguneak.eus

Eraginguneak*: Dakizuenez, 18 berritzegune zirenak, 10 eragin-guneetan batu dira:

A01+A02(Gasteiz) / B01+B02(Abando+Txurdinaga) / B03+B04+B05(Sestao+Barakaldo+Ortuella) / B06(Zaratamo) / B07+B08(Getxo+Leioa) / B09+B10(Durango+Gernika) / G01(Donostia) / G02(Irun) / G03+G04(Eibar+Ordizia) / G05+G06(Zarautz+Lasarte)

 

TXANTILOIA DESKARGATZEKO